You are here

Pejlemærker for et godt børneliv i SFO

'Alle børn har mulighed for og lyst til at indgå i sociale fællesskaber og relationer - også på tværs af klasser og årgange.' Sådan lyder det første af fem pejlemærker for et godt børneliv i SFO.

De fem pejlemærker sætter retning på det pædagogiske og ledelsemæssige arbejde med at skabe et godt børneliv i Roskilde Kommunes SFO'er. Pejlemærkerne udspringer af undersøgelsen 'Et godt børneliv i SFO - nu og i morgen', som du kan finde her på siden i menuen til højre.

De fem pejlemærker omhandler:

Pejlemærke 1: Relationer og fællesskaber

Pejlemærke 2: Børns medbestemmelse

Pejlemærke 3: Leg og aktiviteter

Pejlemærke 4: De voksnes roller

Pejlemærke 5: Pædagogisk ledelse

Du kan læse mere om de enkelte pejlemærker i pjecen nederst på siden, hvor du også kan downloade en oversigt og en model.

I skoleåret 2018-2019 vil skolerne arbejde med at udvikle praksiseksempler indenfor de fem pejlemærker til inspiration på tværs af skoler. Eksempler, som vil blive lagt ind her på siden. Det arbejde kickstartes på en temadag for alle pædagogiske medarbejdere og ledelser den 2. oktober 2018.

Publikationer

Senest opdateret

11.09.2018